Comprar per internet resulta còmode i pràctic per al consumidor, sobretot pel que fa a l’estalvi de temps, la possibilitat d’accedir a una major oferta i la comoditat. Una empresa o comerç que decideix obrir la botiga online ho fa, en primer lloc, perquè sap que ofereix un valor afegit als seus clients. Però, quins avantatges té per l’e-commerce per a la pròpia empresa? Aquí trobareu cinc raons de pes.
1- Costa pocs diners
La primer raó és la més obvia, i és que amb una botiga online ens estalviem els costos derivats de les instal·lacions i la logística (lloguer d’espais, el material, els personal, etc) i només ens hem d’ocupar d’oferir una bona atenció al client i de l’enviament de les comandes. Però és que a més a més, l’e-commerce permet també adequar de forma més precisa el nostre stock a la demanda existent.
2- Obert les 24 hores
Has pensat quan costaria obrir la teva botiga les 24 hores al dia? Allò que sembla impossible, a Internet és possible. Les botigues online funcionen a totes hores els 365 dies de l’any, com un aparador permanentment dels nostres productes.
3- Es pot vendre de tot i a tot arreu
A través d’Internet i dispositius mòbils es pot vendre de tot. Fins i tot productes immaterials, impossibles de tenir en una botiga convencional: llibres electrònics, aplicacions informàtiques o pel mòbil, pel·lícules, música, i serveis de tota mena. I no hi ha fronteres. Amb una web ben preparada i optimitzada, pots portar el teu producte fins el darrer racó de planeta, multiplicant el teu públic potencial.
4- Facilitat per fidelitzar clients
La xarxa genera un gran engagement o fidelització. Cal oferir un contingut de valor adequat i interessant pels teu públic potencial. També cal saber aprofitar les oportunitats que ens brinden les xarxes socials de contactar directament amb el nostre públic. I a través d’una bona comunicació i fidelització (amb una conversa activa, formularis, promocions, etc), els teus clients es convertiran en autèntics ambaixadors de la teva marca.
5- Ràpid, còmode i fàcil
En el comerç electrònic, les comunicacions comercials són molt més ràpides i eficaces, ja que es fan per via electrònica, fet que comporta millores notables en la distribució. La botiga online permet registrar els procés de compra-venda, de manera que és més fàcil fer-ne un seguiment, extreure estadístiques, veure tendències i rebre un feedback dels nostres clients.
I vosaltres, quins avantatges veieu en el comerç electrònic?
Leave a reply